Υγειονομικό πρωτόκολλο αγώνων 2020

Μετά τις τελευταίες οδηγίες της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, όπως αυτές προέκυψαν κατόπιν επικοινωνίας με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και τη σχετική εισήγηση/γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID 19, η Οργανωτική Επιτροπή του Γύρου Λίμνης Ιωαννίνων προχώρησε στην αναθεώρηση του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, το οποίο ήδη είχε εγκριθεί.
Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν τη σύσταση Υγειονομικής Επιτροπής για την επίβλεψη τήρησης του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, την κατάργηση από το πρόγραμμα του αγώνα των 10 χλμ., τη δραστική μείωση του αριθμού των συμμετεχόντων δρομέων, την οριοθέτηση των blocks σε διαφορετικούς χώρους με σαφή οριοθέτηση, τις τμηματικές εκκινήσεις με χρονική απόσταση 20 λεπτών ώστε στην ουσία να μιλάμε για διαφορετικούς αγώνες, την κατάργηση των απονομών για τις ηλικιακές κατηγορίες και την πρόβλεψη για μια virtual version του Ioannina Lake Run, ώστε να αποθαρρυνθεί ακόμη περισσότερο η φυσική παρουσία την ημέρα του αγώνα.
Στο Υγειονομικό Πρωτόκολλο αναφέρονται τα μέτρα υγειονομικής προστασίας και οι διαδικασίες που θα τηρηθούν κατά τη διάρκεια του 14ου Γύρου Λίμνης Ιωαννίνων, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 19-20 Σεπτεμβρίου 2020.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Μετά από αίτημα της Οργανωτικής Επιτροπής του Γύρου Λίμνης Ιωαννίνων, η Γενική Συνέλευση της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων συνέστησε Υγειονομική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τον αναπληρωτή καθηγητή Παθολογίας Βασίλειο Τσιμιχόδημο, τον αναπληρωτή καθηγητή Καρδιολογίας Παναγιώτη Κοραντζόπουλο και την αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιδημιολογίας Ευαγγελία Ντζανη.

Έργο της επιτροπής είναι η επίβλεψη της κατάρτισης, αλλά κυρίως της τήρησης του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, καθώς, λόγω των υγειονομικών συνθηκών, η ασφάλεια όλων των συμμετεχόντων, είτε αυτοί είναι δρομείς, είτε μέλη της οργανωτικής ομάδας και εθελοντές, καθίσταται η απόλυτη προτεραιότητα του 14ου Ioannina Lake Run.

«ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΑΘΛΟΥΜΕΝΟΥ» & ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΗΣΗ

Η συμμετοχή θα επιτρέπεται μόνο σε δρομείς που θα προσκομίσουν συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο το «Δελτίο Καταγραφής Αθλούμενου» της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, σύμφωνα με το οποίο πληρούν τα κριτήρια για την ασφαλή επιστροφή στην αθλητική δραστηριότητα. Το «Δελτίο Καταγραφής Αθλούμενου» θα αναρτηθεί στο site της διοργάνωσης, απ’ όπου θα μπορούν οι δρομείς να το εκτυπώνουν, ενώ θα διατίθεται και στον χώρο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής. Όσοι δεν προσκομίζουν το «Δελτίο Καταγραφής Αθλούμενου», δε θα παραλαμβάνουν το πακέτο συμμετοχής και δε θα μπορέσουν να συμμετέχουν. Για την αποφυγή συνωστισμού και ταλαιπωρίας, συνιστάται στους δρομείς να το έχουν προεκτυπώσει και να το προσκομίζουν συμπληρωμένο στο Κέντρο Εγγραφών.

Επίσης, πριν τον αγώνα θα γίνει εκτεταμένη θερμομέτρηση των συμμετεχόντων δρομέων με μέριμνα του παραρτήματος Ιωαννίνων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ- ΓΑΝΤΙΩΝ

Το σύνολο του προσωπικού και των εθελοντών θα φορά προστατευτική μάσκα. Χρήση γαντιών θα κάνει και το προσωπικό που θα παραλαμβάνει τον ιματισμό των δρομέων και όσοι θα παρέχουν ιατρική βοήθεια. Κατά τα λοιπά θα υπάρχει σχολαστική τήρηση της υγιεινής των χεριών με τη χρήση σαπουνιού ή αντισηπτικού.

Για τους αθλητές η χρήση μάσκας απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του αγώνα και της προθέρμανσης, σύμφωνα με σχετικές οδηγίες της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Ωστόσο συνίσταται η χρήση της κατά τη διάρκεια προσέλευσης στον χώρο εκκίνησης, όπου θα υπάρχει μέριμνα για ειδικούς κάδους απόρριψης.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Η παραλαβή των πακέτων συμμετοχής θα επεκταθεί χρονικά ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Το Κέντρο Εγγραφών θα λειτουργήσει σε ανοικτό χώρο (πλατεία Μαβίλη) και με σταθμούς εξυπηρέτησης ανά αγώνισμα και ανάλογα με τον αριθμό των δρομέων. Με στόχο την αποφυγή μαζικής προσέλευσης, θα γίνει παράδοση των ομαδικών πακέτων συμμετοχής σε χώρους που θα υποδείξουν οι επικεφαλής των ομάδων (π.χ. ξενοδοχείο).

Οι σταθμοί εξυπηρέτησης θα έχουν μεταξύ τους απόσταση τουλάχιστον 2 μ. δεξιά και αριστερά και τουλάχιστον 8 μ. όταν είναι τοποθετημένοι απέναντι. Το προσωπικό του Κέντρου Εγγραφών θα φορά προστατευτική μάσκα.

Οι γραμμές αναμονής των δρομέων θα ακολουθούν αυστηρά τον κανόνα του 2 μέτρων απόστασης (προς όλες τις κατευθύνσεις) μεταξύ των δρομέων της κάθε γραμμής αναμονής και μεταξύ των δρομέων των διαφορετικών γραμμών αναμονής. Μπροστά σε κάθε σταθμό θα υπάρχουν αυτοκόλλητες ενδείξεις που θα υποδεικνύουν τις θέσεις αναμονής για όσους περιμένουν να εξυπηρετηθούν. Οι αυτοκόλλητες αυτές ενδείξεις θα είναι τοποθετημένες σε απόσταση 2 μ. μεταξύ τους. Θα υπάρχει διαθέσιμο αντισηπτικό σε κάθε σταθμό διανομής και εξυπηρέτησης τόσο για εθελοντές όσο και για τους δρομείς.

Σε όλους τους χώρους του Κέντρου Εγγραφών θα υπάρχει σήμανση που θα υπενθυμίζει στους επισκέπτες τους κανόνες υγιεινής που πρέπει να τηρούν καθώς και την ανάγκη τήρησης των κανόνων φυσικής απόστασης (2 μ.) αλλά και των οδηγιών των υπευθύνων της διοργάνωσης.

Οι δρομείς θα ενημερωθούν εγκαίρως με ηλεκτρονική επικοινωνία για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθούν. Συνίσταται οι δρομείς να φορούν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο χώρο του Κέντρου Εγγραφών προστατευτική μάσκα.

ΠΑΡΚΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΩΝ

Η λειτουργία του Πάρκου Εθελοντών και Χορηγών θα διέπεται από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη διοργάνωση Εκθέσεων. Τα περίπτερα θα έχουν μεταξύ τους απόσταση τουλάχιστον 2 μ. δεξιά και αριστερά και τουλάχιστον 8 μ. όταν είναι τοποθετημένα απέναντι. Δε θα επιτρέπεται η διάθεση προϊόντων δειγματισμού, ενώ τα εκθεσιακά αυτοκίνητα θα παραμένουν κλειδωμένα. Την ώρα τέλεσης των αγώνων δε θα επιτρέπεται η παρουσία θεατών στο Πάρκο Εθελοντών και Χορηγών.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ

Με ευθύνη της διοργάνωσης θα διαμορφωθεί χώρος απομόνωσης για τη διαχείριση τυχόν ύποπτου κρούσματος, είτε αφορά δρομέα είτε άτομο από το προσωπικό της διοργάνωσης ή την ομάδα των εθελοντών. Ο χώρος απομόνωσης θα βρίσκεται σε απόσταση από τους υπόλοιπους χώρους της διοργάνωσης και η ευθύνη λειτουργίας του θα ανήκει στο Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού- παράρτημα Ιωαννίνων. Τυχόν μεταφορά σε νοσοκομείο θα γίνει με ευθύνη του ΕΚΑΒ.

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΡΟΥΧΩΝ

Η παράδοση των ρούχων των συμμετεχόντων θα γίνεται σε ειδικές πλαστικές τσάντες που θα διαθέτει η διοργάνωση, σε ειδικό χώρο. Κατά την παράδοση τους, οι τσάντες ψεκάζονται με απολυμαντικό διάλυμα από τους εθελοντές που τις παραλαμβάνουν.

ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ ΔΡΟΜΕΩΝ ΣΕ BLOCKS

Με βάση τους δηλωθέντες χρόνους των αθλητών και τα αρχεία χρονομέτρησης της διοργάνωσης, οι δρομείς θα κατανεμηθούν σε blocks, το κάθε ένα από τα οποία διάστασης τουλάχιστον 500 τμ. θα περιλαμβάνει το πολύ 90 άτομα. Η συγκέντρωση των blocks θα γίνει σε διαφορετικούς, οριοθετημένους χώρους και σε απόσταση τουλάχιστον 50 μ. μεταξύ τους, με χρονική διαφορά, ώστε να διασφαλίζεται η αποφυγή συγχρωτισμού. Συνεπώς, σε κάθε block -με ατομική ευθύνη του δρομέα- θα τηρείται ο κανόνας της φυσικής απόστασης 2 μ. μεταξύ των δρομέων, σε οριζόντια και κάθετη κατεύθυνση, δηλαδή κάθε δρομέας αντιστοιχεί περίπου σε 2.5 τμ.

Στο block της εκκίνησης (πριν την Αψίδα Εκκίνησης) θα υπάρχει ευδιάκριτη σήμανση, με βάση τον παραπάνω κανόνα, για τη θέση κάθε δρομέα στο έδαφος, σε κάθε σειρά και σε κάθε στίχο.

Οι συμμετέχοντες σε κάθε μπλοκ και σε κάθε σειρά θα έχουν καθοριστεί εκ των προτέρων ονομαστικά και δε θα πρέπει να αλλάζουν για λόγους πιθανής ιχνηλάτησης. Η διοργάνωση διατηρεί το δικαίωμα ακύρωσης σε περίπτωση που διαπιστωθεί (μέσω χρονομέτρησης) αυθαίρετη μετακίνηση σε άλλο μπλοκ.

Με δεδομένο πως τα blocks θα βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους και θα υπάρχει χρονική απόσταση 20 λεπτών ανά εκκίνηση, στην ουσία πρόκειται για διαφορετικούς αγώνες και τηρούνται απαρέγκλιτα οι οδηγίες της ΓΓΑ και οι οδηγίες της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας.

Τα όρια συμμετοχών διαμορφώθηκαν με βάση τα χωροταξικά δεδομένα των χώρων εκκίνησης- τερματισμού, καθώς και της διαθέσιμης χρονικής διάρκειας του πεδίου των αγώνων.

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ WAVE START (ΚΥΜΑΤΑ)

Στο block της εκκίνησης θα δίνεται ξεχωριστή εκκίνηση για κάθε μια σειρά δρομέων, με χρονική απόσταση τέτοια, ώστε οι δρομείς της σειράς που προηγείται να έχουν διανύσει ικανό διάστημα περίπου 6 μ.-8 μ. προτού ξεκινήσει η επόμενη.

Η εκκίνηση της πρώτης σειράς των δρομέων του επόμενου της εκκίνησης block θα έχει χρονική απόσταση 20 λεπτών από την εκκίνηση της τελευταίας σειράς των δρομέων του block της εκκίνησης. Επίσης, η κατανομή των δρομέων στα blocks θα γίνει βάσει της ήδη καταγεγραμμένης καλύτερης προηγούμενης επίδοσης (πρώτοι θα εκκινήσουν οι δρομείς με τους ταχύτερους χρόνους), με αποτέλεσμα να εκμηδενίζονται οι πιθανότητες μεγάλων συγκεντρώσεων κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η αποφυγή συγχρωτισμού.

IOANNINA LAKE RUN VIRTUAL VERSION

Γνωρίζοντας την επιθυμία πολλών να είναι μέρος του Ioannina Lake Run, αλλά και τις δυσχέρειες που δημιουργούν οι υγειονομικές συνθήκες στις μετακινήσεις και στην απόφαση για ταξίδια αυτό το διάστημα, σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα για συναθροίσεις, οργανώνεται μία «εικονική» εκδοχή του Ioannina Lake Run, ο διαδικτυακός αγώνας «IOANNINA LAKE RUN VIRTUAL VERSION» με την «εικονική» συμμετοχή αθλητών. Κάθε δρομέας ενθαρρύνεται να τρέξει στον τόπο διαμονής του και να αποστείλει τον χρόνο συμμετοχής του που θα έχει καταγραφεί σε ειδική εφαρμογή, παραλαμβάνοντας ηλεκτρονικό δίπλωμα συμμετοχής και το πακέτο εγγραφής στο σπίτι του.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Συστήνεται οι δρομείς να κρατούν όσο δυνατό μεγαλύτερες αποστάσεις και να αποφεύγουν τη δημιουργία ομάδων. Αυτό είναι άλλωστε το νόημα των τμηματικών εκκινήσεων, αλλά και του διαμοιρασμού σε blocks με βάση την καταγεγραμμένη καλύτερη προηγούμενη επίδοση. Οι δρομείς θα πρέπει να τρέχουν φορώντας φανέλα, την οποία σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να αφαιρούν πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά τον τερματισμό μέχρι και την παραλαβή της τσάντας με τα ρούχα τους.

ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ

Μετά τον τερματισμό, οι δρομείς θα πρέπει να απομακρύνονται άμεσα από τον χώρο του τερματισμού και να κατευθύνονται προς τους ειδικούς σταθμούς τροφοδοσίας και μεταλλίων, όπου θα παραλαμβάνουν μικρή τσάντα, η οποία θα περιλαμβάνει εμφιαλωμένο νερό, αναψυκτικό, μπανάνα, μετάλλιο τερματισμού και άλλα είδη. Η παραλαβή θα είναι ανέπαφη. Η τσάντα θα τοποθετείται από τους εθελοντές του αγώνα σε τραπέζια, από όπου οι δρομείς θα την παραλαμβάνουν οι ίδιοι. Αμέσως μετά, θα πρέπει να απομακρύνονται προς την κατοικία ή το ξενοδοχείο τους.

ΤΕΛΕΤΕΣ ΑΠΟΝΟΜΩΝ

Απονομές θα γίνουν μόνο στους τρεις πρώτους της γενικής κατηγορίας και όχι στους νικητές των ηλικιακών κατηγοριών, οι οποίοι θα παραλάβουν το μετάλλιο τους ταχυδρομικά. Οι τελετές απονομών θα πραγματοποιηθούν με απόλυτη τήρηση των κανόνων περιορισμού των επαφών και με την παρουσία μόνο των απολύτως απαραιτήτων ατόμων.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΓΩΝΑ

Το σύνολο του προσωπικού και των εθελοντών που θα απασχοληθούν την ημέρα του αγώνα θα έχει ενημερωθεί αναφορικά με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς της διοργάνωσης καθώς και με τις προβλέψεις του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου.

Όλοι θα φορούν μάσκα μιας χρήσης και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια της απασχόλησής τους στη διοργάνωση. Η μάσκα και τα γάντια θα αλλάζονται τακτικά, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

Το Υγειονομικό Πρωτόκολλο θα αναρτηθεί σε εμφανή θέση στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (www.ioanninalakerun.gr) και το σύνολο των εγγεγραμμένων δρομέων θα ενημερωθεί για τις προβλέψεις του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου με e-mail και με άλλους πρόσφορους τρόπους.

Στους χώρους του Κέντρου Εγγραφών θα υπάρχει ειδική σήμανση με οδηγίες και συστάσεις, Κατά τη λειτουργία του Κέντρου Εγγραφών και την ημέρα του αγώνα, θα υπάρχουν συνεχείς ηχητικές ανακοινώσεις, με τις οποίες θα γίνεται συνεχής υπενθύμιση στους δρομείς των οδηγιών, συστάσεων και κανονισμών τόσο της Οργανωτικής Επιτροπής όσο και του ΕΟΔΥ και της Υγειονομικής Επιτροπής της ΓΓΑ.