Το οικονομικό αποτύπωμα τουIoannina Lake Run

Το μισό εκατομμύριο ευρώ άγγιξε η συνολική οικονομική επίδραση του Ioannina Lake Run το 2019, επιστρέφοντας στην τοπική οικονομία 49 ευρώ για κάθε 1 ευρώ που έλαβε η διοργάνωση σε χρήματα ή σε είδος από φορείς του ελληνικού δημοσίου.

Η εντυπωσιακή θετική επίδραση στον τουρισμό και την οικονομία των Ιωαννίνων αποτυπώνεται στην έρευνα που εκπόνησε η Real Time Events για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, το οποίο θέλησε να έχει ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα για τη συνεισφορά της διοργάνωσης στην τοπική οικονομία. Μια έρευνα που θα μπορέσει να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους διοργανωτές, τον Αθλητικό Όμιλο Ποσειδών Ιωαννίνων και την εταιρεία Limni, καθώς περιλαμβάνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία, μετά από την επεξεργασία 575 έγκυρων ερωτηματολογίων, που συγκεντρώθηκαν από συμμετέχοντες εντός και εκτός νομού Ιωαννίνων, ανάμεσά τους και δρομείς από το εξωτερικό.

Το πιο ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης αποτελεί αναμφίβολα η τεκμηρίωση της συνεισφοράς του Ioannina Lake Run στην τοπική οικονομία, με το ποσό της συνολικής οικονομικής επίδρασης για το 2019 να φτάνει τα 469.579 ευρώ, χωρίς μάλιστα να υπολογίζονταο τα έξοδα μετακίνησης και το σύνολο της δαπάνης των εντός νομού συμμετεχόντων, στη λογική ότι τα χρήματα αυτά είτε μπορεί να καταβλήθηκαν εκτός νομού είτε οι συμμετέχοντες θα τα δαπανούσαν σε άλλες δραστηριότητες εντός νομού, αν δεν υπήρχε η διοργάνωση. Κατά συνέπεια, η οικονομική επίδραση βασίζεται στα έξοδα διατροφής, διαμονής και άλλων αγορών, καθώς και της οργανωτικής δαπάνης, που έφτασε τις 80.000 ευρώ, με τις 55.000 να κατευθύνονται στην τοπική οικονομία.

Το τουριστικό αποτύπωμα

Εκτός από το οικονομικό αποτύπωμα, η έρευνα εστιάστηκε και στο τουριστικό αποτύπωμα του Γύρου Λίμνης Ιωαννίνων, που είναι εξίσου σημαντικό, καθώς κάθε δρομέας εκτός νομού ταξίδεψε με 1,28 άτομα επιπλέον, ενώ για κάθε συμμετέχοντα από το εξωτερικό το ποσοστό αυξάνεται, καθώς τον ακολούθησαν δύο επιπλέον άτομα.

Κατά μέσο όρο οι Έλληνες εκτός νομού είχαν 1,35 νύχτες παραμονής στον νομό Ιωαννίνων, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τους αλλοδαπούς ανήλθε στις 3 νύχτες. Το 86,6% των εκτός νομού συμμετεχόντων διανυκτέρευσε στον νομό, με το 80% εξ αυτών να πληρώνει γι’ αυτή την υπηρεσία, κάτι που μεταφράζεται σε 3.780 πληρωμένες κλίνες. Αντίστοιχα, οι αλλοδαποί συμμετέχοντες πλήρωσαν για 540 κλίνες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Το σύνολο των κλινών επί πληρωμή το Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης ανήλθε στις 4.320 κλίνες.

Η συμβολή της διοργάνωσης στην πληρότητα των κλινών επί του νομού των Ιωαννίνων ανέρχεται το Σάββατο (πριν τη διεξαγωγή του αγώνα) στο 37,8% επί του συνόλου της δύναμης των κλινών του νομού - βάσει των δημοσιευμένων στοιχείων του ΣΕΤΕ για τον νομό Ιωαννίνων - ενώ η συνολική αναγωγή των πληρωμένων κλινών που χρησιμοποιήθηκαν για τρεις νύχτες ανέρχεται στο 54,7% επί του συνόλου των κλινών του νομού ανάγοντας το σε μία ημέρα.

Τα δυνατά «χαρτιά»

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και αρκετά ακόμη από τα ευρήματα της έρευνας, καθώς προκύπτει ότι ο Γύρος Λίμνης συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση του προφίλ της πόλης. Οι συμμετέχοντες νιώθουν περήφανοι για τη συμμετοχή τους, με το 90% των ερωτηθέντων να κάνουν λόγο για ένα σημαντικό αθλητικό γεγονός , ενώ 94,1% απάντησαν ότι είναι ένα γεγονός το οποίο συμβάλλει στην προβολή του νομού ως προορισμού αθλητικού τουρισμού.

Συνολικά 3.900 άτομα συμμετείχαν σε έναν από τους επτά δρόμους που διοργανώνονται στο πλαίσιο του Γύρου Λίμνης, με σημαντικότερο των αγώνα των 30 χιλιομέτρων γύρω από την Παμβώτιδα. Ξεχωρίζει το γεγονός ότι δύο στους τρεις προήλθαν εκτός του νομού Ιωαννίνων. Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει πως τουλάχιστον δύο στους τρεις συμμετέχοντες αισθάνονται υπερβολικά έως πολύ ικανοποιημένοι από την εμπειρία της διαμονής τους στο νομό Ιωαννίνων, ενώ ταυτόχρονα περίπου το 60% δηλώνουν υπερβολικά έως πολύ ικανοποιημένοι από την αναλογία των παρεχόμενων υπηρεσιών και της τιμής ανά διανυκτέρευση.

Σε ό,τι αφορά αυτόν καθ’ αυτόν τον αγώνα, προκύπτει ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τη διαδρομή και άλλα οργανωτικά ζητήματα, τα οποία, άλλωστε, αποτυπώνονται και ως προς τους βασικότερους λόγους συμμετοχής. Τα δυνατά, όμως, χαρτιά του αγώνα είναι η διαδρομή, καθώς το 90% των συμμετεχόντων θεωρούν ως βασικό πλεονέκτημα τον σχεδιασμό της διαδρομής γύρω από τη λίμνη, και η σταθερή ημερομηνία διοργάνωσης το προτελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, καθώς το 45,4% θεωρεί ως βασικό λόγο συμμετοχής το ότι ταιριάζει χρονικά με την προετοιμασία του για τον Μαραθώνιο της Αθήνας τον Νοέμβριο.